Ontdek Louis Liaan, een leuk spel voor klein én groot

De kerstvakantie komt eraan en en dat betekent dat we extra veel tijd hebben om leuke spelletjes te spelen met de kinderen. Ik heb een leuk spel ontvangen om te reviewen: Louis Liaan. Louis is een vrolijke orang-oetang die woont in de jungle. Louis slingert aan een liaan en zijn doel is om zoveel mogelijk fruit en vriendjes te dragen. Als je op zoek bent naar een leuk spel voor klein én groot, dan is Louis Liaan zeker een aanrader. Ben je benieuwd naar mijn mening? Lees dan gauw verder!

Louis Liaan: hoe werkt het?

Het spel Louis Liaan heeft duidelijke regels. Je hangt Louis, de orang-oetang, op aan een liaan in de jungle. Vervolgens gooi je samen met je medespeler(s) om en om de dobbelsteen. Zo weet je precies wat Louis moet meenemen, dit moet je aan Louis ophangen. Je kunt het juiste fruit of diertje hangen aan de staart, benen of armen. Let op, je hangt de diertjes en fruitstukken dus niet aan de liaan, maar echt aan Louis zelf.

MAAR…

En dit is precies wat dit spel zo leuk maakt: je moet er wel voor zorgen dat Louis in evenwicht blijft. Als Louis niet in evenwicht blijft dan floept hij weg en slingert hij alle fruitstukken en diertjes rond: lachen gegarandeerd!

Wat zit er in de doos?

In de doos kun je Louis vinden, dit is de vrolijke orang-oetang, twee palmbomen, een liaan (touwtje), een dobbelsteen, 14 fruitstukken en diertjes. Daarnaast kun je de spelregels vinden. Alles is simpel en duidelijk geformuleerd. We zijn gestart met het in elkaar zetten van het spel. Dit heeft ons ongeveer 5 minuten gekost. We konden dus al snel starten met het spel.

Louis Liaan - gezelschapsspel

Onze ervaring

Voordat we zijn gestart met het spel, heb ik Matheo de regels uitgelegd. Toen hij hoorde dat Louis ‘wegvliegt’ als hij uit evenwicht raakt, werd hij helemaal enthousiast en wilde hij gelijk beginnen. En wat hebben we gelachen! Koop het spel Louis Liaan en haal een leuk spel voor jong en oud in huis. Wij hebben tijdens het testen van dit spel ontzettend veel lol gehad. Je raakt ook helemaal niet uitgekeken op dit spel. We hebben het volgens mij 9x achter elkaar gespeeld en elke keer was het weer spannend omdat we niet wisten wanneer Louis uit evenwicht zou raken. Dit is een leuk spel voor Matheo, maar ook de opa’s en oma’s kunnen gezellig meedoen.

review louis liaan

Disclaimer: dit spel heb ik gekregen van Megableu. In mijn artikelen ben ik altijd oprecht en eerlijk over een bepaald product. De tekst en foto’s zijn echter geheel eigendom van Mommyhouse.nl en mogen enkel na overleg worden gebruikt.