Mommyhouse.nl

Informatieve mama- en lifestyleblog

Review Bla Bla Blocks Trein van Vtech

Dat wij als gezin een liefhebber zijn van educatief speelgoed, is inmiddels bekend bij jullie. Van Vtech mochten wij hun nieuwe Bla Bla Blocks Trein reviewen. Deze naam zal je waarschijnlijk al bekend in de oren klinken. Dat kan zeker kloppen, de Bla Bla Blocks is namelijk verkozen tot Het Speelgoed van het Jaar 2018. Vooral omdat deze serie vorig jaar als winnaar is uitgekomen, was ik erg benieuwd naar de Bla Bla Blocks Trein van Vtech. Samen met mijn zoon van drie jaar heb ik dit speelgoed uitgeprobeerd en een review voor jullie geschreven zodat ook jullie kennis kunnen maken met deze educatieve trein van Vtech. In deze blog lees je er alles over.

Speelgoed van het Jaar 2018

Waarschijnlijk heb je al van de Bla Bla Blocks gehoord die in 2018 zijn verkozen tot het Speelgoed van het Jaar. Vtech is nu terug met een vervolg op deze pratende en zingende bouwblokken. Ze breiden de Bla Bla Blocks uit met vier gloednieuwe leerzame sets:

• Trein
  • Slimme Blokkenset
  • Dieren Blokkenset
  • Voertuigen Blokkenset

review bla bla block trein vtech

Wat is er zo bijzonder aan deze sets?

De blokjes in deze bouw pakketten reageren op de acties van jouw kind. Dit is precies wat het spelen met deze items zo leerzaam én leuk maakt. De sets zijn geschikt voor kinderen vanaf 1,5 jaar tot en met een leeftijd van circa 5 jaar. Door middel van het Bla Bla Point is er een slimme techniek in de blokken verwerkt. Zo kan je kind zich helemaal uitleven en ontstaat er een schitterend verhaal. Alle bouw pakketten zijn met elkaar te combineren en reageren op elkaar. Zelfs de sets van vorig jaar kun je prima combineren met de nieuwe Bla Bla Trein van Vtech.

De Bla Bla Blocks Trein

Ben je uitgebouwd? Dan kunnen de blokjes zelfs met de trein mee. De blokjes die je bij deze trein krijgt bevatten afbeeldingen van mensen met diverse beroepen. Ook de nummers staan hierop aangegeven. Dit vonden wij zelf een hele leuke toevoeging. Als je een blokje in de Bla Bla Point zet, dan hoor je het beroep en wordt er geteld. De trein vraagt of je mee gaat om de mensen naar hun werk te brengen. Dit is een hele andere manier van spelen die ons heel erg bevalt. Matheo had al snel door dat de Point reageerde op de blokjes en ging hier enthousiast nog een half uur mee door. Een geweldige manier om je kind op een leerzame manier bezig te houden.

Een vrolijke trein

De Bla Bla Blocks Trein is een hele vrolijke trein. De trein is voorzien van blokjes met vrolijke kleuren. Daarnaast is er genoeg ruimte om getallen en de beroepen te leren. Met deze set kan je kind ongelimiteerd spelen. Bouwen, zingen, kijken, met deze trein kan het allemaal. De trein geeft je tijdens het rijden ook de leukste weetjes, liedjes en rijmpjes.

Educatief speelgoed to the max

Met deze Bla Bla Blocks Trein zal je kind gegarandeerd wat leren. Op een speelse manier pakken ze namelijk erg snel nieuwe woordjes en zinnetjes op. Ze leren al gauw:

• Verbanden leggen
  • De kleuren
  • Ze leren tellen
  • Ze leren beroepen
  • Bouwen
  • Verhalen verzinnen, ze kunnen helemaal los gaan met hun fantasie
  • Ze ontwikkelen motorische en cognitieve behendigheden

review bla bla block trein vtech

Onze ervaring

Toen Matheo de trein zag wilde hij er gelijk mee spelen. De kleuren en vormen van de trein zijn erg uitnodigend. Hij had aan het begin nog niet door dat er geluid uitkwam. Op het moment dat hij hoorde dat de trein ook nog eens woordjes kende en vrolijke liedjes kon zingen, werd het spelen nóg leuker. Dat het spelen met deze trein leerzaam is, merkte ik gelijk. Mijn zoon pakte namelijk al gauw het blokje met een conducteur en herkende het in eerste instantie niet. Hij vond het op een politieagent lijken. Hij stopte dit blokje in de Point en de trein vertelde hem dat dit een conducteur was. Dit vond ik zelf erg leuk om te zien, omdat hij vervolgens naar mij toe kwam om te vragen wat een conducteur was. Dit is een schitterend voorbeeld om te laten zien dat je kind op deze manier erg veel kan leren van speelgoed.

Vtech: oog voor de ontwikkeling van jouw kind

Vtech gelooft erin dat spelen de basis is voor een goede ontwikkeling van jouw kind. Omdat wij ons hier als gezin helemaal in kunnen vinden, vind ik het ook belangrijk om jullie wat meer informatie te geven over dit internationaal speelgoedconcern. Waar houdt Vtech zich mee bezig? Vtech houdt zich bezig met het ontwikkelen van praktische en innovatieve producten die kinderen helpen bij de ontwikkeling en ook nog eens de creativiteit stimuleren. Jaarlijks komen er weer veel leerzame en leuke speelgoed items bij.  Vtech is al meerdere malen genomineerd geweest voor Het Speelgoed van het Jaar en ze hebben inmiddels al meerdere prijzen in de wacht gesleept. Speelgoed van Vtech is een verantwoorde keuze omdat zij het belangrijk vinden dat speelgoed goed aansluit bij de beleving van jouw kind.

Misschien ook interessant?

Disclaimer: dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Vtech. Dit zal echter niks veranderen aan mijn mening over een bepaalde dienst of product.

Tagged: