Mommyhouse.nl

Informatieve mama- en lifestyleblog

Review: avontuur met KidiTalkie van Vtech

De dagen worden steeds korter en dat betekent dat we als ouders steeds beter ons best moeten doen om de kinderen óók binnen te vermaken. Dat kan met knutsel- en tekenspullen, maar Vtech heeft nu iets op de markt gezet waarmee je kinderen zich ook uren binnen kunnen vermaken. De KidiTalkie is namelijk een walkietalkie waar je veel meer mee kunt dan alleen met elkaar praten op afstand. Wij hebben de KidiTalkie uitgeprobeerd en delen graag onze review.

Wat kan de KidiTalkie allemaal?

De traditionele walkietalkie kennen we allemaal wel, maar met de KidiTalkie kun je veel meer dan enkel met elkaar praten op afstand. Wil je weten wat de KidiTalkie allemaal kan? Kijk dan snel hieronder:

• Je kunt geanimeerde berichten naar elkaar sturen
  • Het is een Walkietalkie waarmee je gemakkelijk kunt communiceren met elkaar
  • Het bevat een Realtime stemvervormer
  • De KidiTalkie heeft vier spellen die geschikt zijn voor 2 spelers
  • Inclusief handige schermverlichting
  • Sprake van een veilige verbinding
  • Er is tot 200 meter bereik

Onze ervaring met de KidiTalkie

De KidiTalkie motiveert jouw kind om met anderen te spelen. Speel hiermee met je broertje, zusje, neefjes en/of nichtjes.  Is het al donker? Geen probleem, je zal al gauw merken dat de WalkiTalkie’s mee naar bed gaan. Hier gaat het avontuur gewoon door omdat er ook schermverlichting op zit. Wij hebben de KidiTalkie getest met Matheo en Manuel van bijna 4 jaar en Christian van 6 jaar. Op deze manier kon ik een duidelijk beeld krijgen van hoe de verschillende leeftijdsgroepen op de KidiTalkie reageren.

Onze ervaring met de KidiTalkie

Leeftijd/gebruik KidiTalkie

De KidiTalkie is geschikt voor kinderen vanaf 4 tot 10 jaar. Mijn zoontje Matheo en neefje Manuel zijn bijna 4 jaar en het valt mij op dat zij al gauw door hadden hoe de KidiTalkie  werkt. Sommige spellen zijn echter nog iets te lastig, waardoor je wel echt kunt merken dat het een spel is vanaf 4 tot 10 jaar. Mijn neefje van 6 jaar heeft de KidiTalkie ook getest en voor hem is het ideaal. Hij had direct door hoe de geanimeerde berichten verstuurd moesten worden, hoe je de spellen kon spelen en hoe de WalkiTalkie werkt.

Uiterlijk KidiTalkie

De KidiTalkie heeft een mooie gele of blauwe kleur. Mijn zoon en neefjes hadden het gevoel dat ze een echte ‘mobiel’ in handen kregen. Je kunt de KidiTalkie namelijk niet echt alleen een WalkiTalkie noemen. Je kunt er namelijk ontzettend veel mee. De knopjes die erop zitten zijn duidelijk. Je ziet aan de linkerkant een handige spellogo. Als je hier komt, kom je bij de spellen. Via de middelste knop kun je met elkaar communiceren en de stem vervormer gebruiken. Tijdens het praten kun je kiezen voor je eigen stem, maar je hebt ook de mogelijkheid om te kiezen voor een hoge stem, een robot stem en een echo stem. De rechterknop is er om de geanimeerde berichten te versturen. De geanimeerde berichten die je kunt versturen zijn voorgeprogrammeerd.

Conclusie KidiTalkie

De KidiTalkie is erg leuk voor groot én klein. Zorg er alleen voor dat je kind wel de leeftijd van vier heeft bereikt als je dit speelgoed in huis haalt. Er staat ook niet voor niks dat het geschikt is voor kinderen vanaf 4 tot 10 jaar. Dit is een geweldig speelgoeditem waarmee je kunt communiceren op afstand, spelletjes kunt spelen en daarnaast ook nog eens geanimeerde berichten naar elkaar kunt versturen. Ben je op zoek naar een leuk cadeau voor Sinterklaas of Kerst? Dit is zeker een aanrader! Lees ook eens mijn andere Vtech reviews:

Tagged:

>