Knuffel én leer met Luca van Vtech

Luca is een leeuwenknuffel van Vtech die geschikt is voor kinderen vanaf een half jaar tot circa 3 jaar. Luca is behalve erg leuk, ook heel leerzaam. Spelenderwijs kan jouw kind kennis maken met vormen, dierengeluiden, kleuren en cijfers. De reacties die Luca tussendoor geeft zijn ook verrassend! In dit artikel vertel ik je meer over Luca van Vtech en deel ik graag mijn eigen ervaring.

vtech mijn leeuwenvriendje speelgoed

De dag- en nachtstand van Luca

Luca komt binnen in een stevige nette doos. De knuffel is voorzien van een duidelijke buik-toets die knippert in verschillende kleurtjes als je deze indrukt. Luca heeft een dag en nacht stand. Hieronder vertel ik je meer over deze verschillende standen:

Dagstand Luca
De dagstand van Luca staat in het teken van spelenderwijs leren. Als de buik-toets wordt ingedrukt, kan je baby kennis maken met:

• Kleuren
  • Vormen
  • Cijfers
  • Tellen
  • Dierengeluiden
  • Leuke reacties

Nachtstand Luca
De nachtstand van Luca zorg ervoor dat jouw baby heerlijk in slaap kan vallen. De lichtjes veranderen rustig van kleur en je hoort melodieën die heerlijk rustgevend zijn voor je baby. Je hebt de mogelijkheid om een slaaptimer van 10 of 20 minuten in te stellen. In totaal kan je baby genieten van 15 melodieën en 3 liedjes die worden gezongen. De lichtjes bewegen op het ritme van de muziek.

Mijn ervaring met Luca

Luca is een vrolijke aanwinst in de speelbox van Marco. Hij kan een hele tijd staren naar Luca omdat deze is voorzien van felle, vrolijke kleurtjes. Hier reageert hij dan ook op. De manen van de leeuw zijn voorzien van een leuk knisperstofje waar je baby ook heerlijk aan kan zitten en eventueel aan kan knabbelen. Dit is erg goed voor de ontwikkeling van de tastzin. Marco is nu twee maanden en we gebruiken Luca op dit moment voornamelijk om lekker in slaap te vallen. Als Marco wat ouder is, kan het leren beginnen!;)

Handig om te weten over Luca van Vtech

Vtech denkt bij het produceren van hun speelgoed overal aan. Ik vind het namelijk super handig dat de knuffel wasbaar is. Het elektronisch onderdeel van Luca kun je gemakkelijk verwijderen. De volgende zaken zijn ook handig om te weten:

• Luca is voorzien van batterijen als je deze koopt
  • Luca is gemaakt van kunststof en pluche
  • Het volume is regelbaar
  • Luca spreekt Nederlands
  • De knuffel is voorzien van automatische uitschakeling

Zie hier een video van Luca:

Video Luca Vtech

Al met al is Luca van Vtech erg leuk voor je baby/kind. Een jonge baby kan voornamelijk genieten van de nachtstand en later kun je gebruik maken van de dagstand zodat je kind spelenderwijs kan leren. Wij zijn blij met Luca! Natuurlijk heeft Vtech veel ander leuk speelgoed, ken jij de volgende speelgoeditems al? Ken jij de Storikid, KidiTalkie, Bobby en Blabla Blocks al?

Tagged:

>